درباره سنگ فیروزه و خواص آن

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


درباره سنگ فیروزه و خواص آن

ا
درباره سنگ فیروزه و خواص آن

فیروزه نماد دوستی است و باعث برانگیختن عشق های رمانتیک و خیالی می شود.

فیروزه علاوه بر اینکه ماده کمک کننده برای جذب مواد غذایی است ،در بالا بردن سیستم مقاومت بدن،تحریک کردن در بازسازی بافت ها و درمان کردن تمام بدن را دارد که شامل ضدالتهاب و رفع کردن اثرات مسمومیت و کم کردن درد شکم و گرفتگی عضلات می شود.

فیروزه ریه ها را تطهیر و صاف می گرداند،گلو درد را تسکین و آرام می کند و به چشم ها شفا می بخشد مانند بیماری های نظیر آب مروارید.

فیروزه نقش خنثی سازی را ایفا می کند و در  درمان بسیاری از بیماری هایی نظیر روماتیسم،نقرس،مشکلات معده واشتها، عفونت های ویروسی بسیار مفید است

چند مورد از خواص درمانی سنگ فیروزه:

  1. توانایی و استحکام افکار مثبت
  2. سعه صدر(گشایش سینه)
  3. تقویت چشم
  4. شادابی روح
  5. تسهیل امور
  6. آرامش دادن
  7. تقویت قلب
  8. حساسیت
  9. محافظت

انواع سنگ فیروزه

 

علاوه بر خواص درمانی فیروزه،رنگ های خاص و ویژگی های جداگانه ای هم دارند:

فیروزه زرد

فیروزه زرد گنجایشی از آهن است

فیروزه زرد کمک می کند تا به روح و روان متصل شویم و انرژی های آسمانی را به زمین انتقال دهیم.

توضیحاتی درباره فیروزه

فیروزه شاید قدیمی ترین سنگی باشد که بشریت تا به حال شناخته است .سنگ زیبای که خلق شده است به واژگان رنگی رنگ جدیدی به نام فیروزه داده است.

فیروزه یک سنگ مقاوم و محافظت کننده ای است که هنگامی که شما آن را در دست خود نگه می دارید به شما احساس آرامش و آسودگی می دهد.

جواهر سنگ های  باستانی به شدت توسط تعدادی از تمدن های سرار جهان مورد توجه قرار گرفته اند که ناشی از علوم ماورای طبیعی و خواص درمانی است که آنرا دربر گرفته است.

اگر چه بسیاری از این سنگ جواهر ها باستانی است اما فیروزه در همه عصر ها و زمان ها پشت سر هم به عنوان مد خود را قرار داده است و هواداران خاص خود را دارد زیرا دارای زیبایی های مغناطیسی است که مردم را برای قرار دادن فیروزه بر روی انگشتر ، گوشواره ، گردنبند ، دستبند و... جذب می کند.

نام فیروزه از کلمه فرانسوی(pierre turquoise) گرفته شده است که به معنی سنگ ترک است.زیرا در مسیر های تجاری که فیروزه از معدن های آسیا به سمت اروپا منتقل می شده است از طریق کشور ترکیه نام گذاری شده است .تاجرها و بازرگانان و ونیزی اغلبا سنگ های گرانبها و نیمه گرانبهاها از بازارهای ترکیه خریداری می کنند.

حقایقی درباره فیروزه

1:فیروزه سنگی است برای کسانی که در ماه دسامبر(آذر) متولد شده اند.

2:ترک ها ،ایرانی ها،و اسب سوار های شهر سمرقند اغلب فیروزه را برای نصب کردن بر روی پیشانی اسب های خود به کار می برند و اسب هایشان را همانند طلسم کردن رام می کنند تا  آنها را از تاثیرات بیماری های ناشی از مصرف آب سرد که به خاطر جنب و جوش باعث گرم شدن آنها می شوند مراقبت کنند.

3:مردم شهر زونی که شهری در غرب نیومکزیکو است بر این باور هستند که فیروزه می تواند آنها را از ارواح شیطانی نجات دهد.

4:در گذشته فرض بر این بود که فیروزه قابلیت گفتن زمان دقیق را دارد.

 

سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه عبارتند از:

1:درمان های فیزیکی

فیروزه که یک سنگ مقاوم است برای خستگی،مایوس شدن و حملات عصبی و افسردگی بسیار مفید است.فیروزه در بسیاری از مشکلات و بیماری هایی در چشم،مغز،گردن،گوش ها،گلو مخصوصا برای درد میگرن،آب مروارید و  سردرد مفید است. فیروزه همچنین محافظت کننده سیستم تنفسی است و در نتیجه آلرژی و اختلالات را در ریه درمان می کند. اعتقاد بر این است که با استفاده از گردنبند فیروزه ای ترشحات و سایه بیماری های مرتبط با برونشیت از بین می رود همچنین گمان کردن که فیروزه مشکلات سخن گفتن از قبیل لکنت زبان را درمان می کند.

2:درمان احساسی

سنگ فیروزه یکی از درمان کننده های تاثیرگذار و شناخته شده ای است که آرامش و تسکین را برای کل بدن فراهم می کند.فیروزه برای تعادل روحیه و احساسات و برای برقرای آرامش و آسودگی بسیار سودمند است.فیروزه تنش های عصبی را کاهش می دهد و نقطه کانونی را به قلب منتسب می کند.

3:درمان روحی

از نقطه روحی و معنوی فیروزه مانند یک پرستار و مراقب عمل می کند که انرژی های مرکز بدن را پاک می کند.فیروزه اجازه می دهد که احساس زیبایی مهربانی و همچنین اعتماد به وجود بیاید که باعث چیره شدن بر قدرت های آسمانی می شود.فیروزه الهام بخش و القاء کننده ای است که باعث می شود افراد احساسات خود را نسبت به دیگران گسترش دهند و همچنین باعث می شود فرد از آنچه که برای خود آرزو می کند از قبیل محبت،عشق،مهربانی برای دیگران هم آرزو کند.

فیروزه ظرفیت دارندگان خود را افزایش می دهد تا آنها همه مشخصه های درون خود (چه خوب یا چه بد) را درک کنند .

همچنین فیروزه به دارندگان خود خود کمک می کنند که از اشتباهاتشان درس بگیرند و آن اشتباهات را دیگر تکرار نکنند.

کلید آغاز فرایند ساخت فیروزه مس است.مواد معدنی که به گروهی از سنگ ها تعریف شده است توسط ماگماهایی، داغ شده که در حال بالا آمدن بر روی سطح زمین است.

عمل آبهای گرم در پوسته زمین توسط گرم کردن ماگما که فلداسپات را تجزیه خواهد کرد  و در حال آزاد کردن آلومینیوم است ساخته شده است.

اسید فسفوریک از آپتیت (سنگ هایی که معمولا در کنار رسوبات مس یافت نم یشود) از پس مانده های فسفور های مورد نیاز عبور داده می شوند.

در هر صورت این فرایند پایان یافته پیچیده کافی نخواهد بود.همچنین گروهی از سنگ ها  باید بر روی آب های زیر زمینی برای میلیون ها سنگ نگه داشته شوند.هر چه درون زمین جا به جا و سرد شود کوه ها طغیان می کنند دریا ها تشکیل می شوند.این رسوبات مس و آلومینیوم و فسفر ها باید زیر فشار بسیار باقی بمانند و خشک نگه داشته شوند.

تقریبا همه فیروزه ها در مناطقی  که در آنجا سابقه تاریخی آتشفشانی و حرارتی یافت می شوند. بهترین دسته ای از جواهر ها و الماس ها نزدیک بر سطح زمین یافت می شوند.

سنگ  باید توانایی خشک بودن را داشته باشد تا بتواند باقی بمانند.

قسمت عمیق تر رسوبات فیروزه نرم هستند بخاطر اسید هایی که آب  از میان زمین ترشح می شوند نفوذ کرده است.

یکی از استثناهایی که به این مطلب وارد است این است که معدنی، کوهستانی در نوادای آمریکا وجود دارد.این رسوبات غنیِ فیروزه، به قسمت عمیق در درون زمین انتقال داده می شوند بعد فعالیت های لرزه ای که باعث می شود که گسل تخریب شود.

فیروزه در سرار جهان یافت می شود.تاریخ آن به عنوان سنگ روحی و معنوی بیش از ۷۵۰۰ سال است.فیروزه های ایرانی به عنوان بهترین فیروزه ها در جهان در نظر گرفته می شوند.همچنین شمال و جنوب آمریکا،عربستان سعودی،تبت رسوباتی چشمگیر و قابل توجهی از این جواهرات را دارد.ایالت ویرجینیا در آمریکا فیروزه های نادر و کمیابی زیادی دارد که در بلور های مشهوری شکل می گیرد.

فیروزه هنوز هم پر قدرت ترین و با ارزش ترین سنگ محسوب می شود.فیروزه همه چاکرا های بدن را قوی و هم تراز هم می کنند.و همچنین می تواند انرژی های مرکز بدن را پاک کنند.

به عنوان ابزار مراقبه،جواهر ها،می توانند به آرامش دادن ذهن شما کمک کنند.

سرخپوست ها معتقد بودند که سنگ فیروزه افراد سوارکار را حفاظت و مراقبت می کند.و به طور کلی از چشم کردن جلوگیری می کند.

فیروزه،توسط سرخپوستان به سنگ آسمانی نامیده شده است.

ارتعاشات فیروزه می تواند یک پل معنوی بین دنیا ها ایجاد کند و قدرت فیزیکی بسیار بالایی برای حامل ها فراهم کند.

فیروزه به عنوان سمبلِ آرامش، بخشش،مهربانی است.

فیروزه دوستی ها را حفاظت می کنند و می تواند کسانی که رابط دشمنانه با هم دارند به روابط دوستانه تبدیل کند.

بر طبق سنت قدیم گفته شده است که فیروزه  موفقیت های عالی را به ارمغان می آورد.

اما همیشه هم به این صورت نیست.باید انرژی ذاتی هر سنگ را به صورت جداگانه در نظر بگیریم.

فیروزه بخشی از تجهیزات پزشکی بیشتر پزشکان در قرن پونزدهم به شمار می آمد. همچنین مدعی شده است که این سنگ (فیروزه) می تواتد تاثیرات هر سم و زهر را بی اثر کنند.

فیروزه شفا دهنده ماهری است.سنگ فیروزه اغلب برای کسالت و آشفتگی خانم ها بسیار مفید است. همچنین برای جلوگیری و درمان سردرد استفاده می شود. فیروزه یک سنگ پر قدرت برای مقاوم سازی کل بدن و بازسازی بافت ها است.

 

انواع سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه

فیروزه قاعدتا برای بدست اوردن داریی و اموال استفاده می شود.

تقدیم کردن فیروزه به عنوان یک هدیه به گیرنده احساس شادابی و سرزندگی میدهد و باعث زیاد شدن دارایی می شود.

همچنین سنگ ها در طلسم عشق و جادو استفاده می شود.

فیروزه میتواند  به عنوان طرحی بر روی (انگشتر ،گردنبند،گوشواره ، دستبند و....) استفاده شود.فیروزه قابل حمل و جا به جایی است شما همچنین می توانید به کسی که دوستش دارید فیروزه را هدیه دهید.

سنگ فیروزه اغلب برای بالابردن تفاهم زن و شوهری هم استفاده می شود.

جالب است بدانید که گفته شده است اگر رنگ سنگ فیروزه محو گردید عشق شما به طرف مقابل عشق صادق و راستین است‌

فیروزه مخصوصا بر پنجمین چاکرای بدن موثر است .فیروزه قدرت تعمق و اندیشه را به کمک قدرت ابتکار بالا می برد و همچنین فیروزه باعث می شود که  آرامش ذهن ،ارتباط و تعادل احساسات در انسان را بالا ببرد.

سنگ فیروره به عنوان یک محافظت کننده و متعادل کننده می تواند چاکرا های بدن را هم تراز هم قرار دهد. فیروزه بتدریج دارنده خود را بر می انگیزد تا جواب ها و دانش ها به صورت کنجکاوانه جستجو کند.

شفا دهنده روحی و معدنی

فیروزه یکی از نخستین جواهر سنگ های تاریخی است که استخراج شده است.فیروزه به خاطر رنگش بسیار برجسته و ممتاز شده است که بطور خیلی زیبا از آبی آسمانی به سبز دگرگون شده است که بستگی به مقدار آهن و مس که درون آن پیدا می شود دارد.

فیروزه یک سنگ قیمتی پر انرژی و پیچیده است که میلیون ها سال قبل که بعضی ها معتقد بودند که انواع مناسب مواد معدنی باید برای زمان طولانی در مکان مناسبی باشند ، قبل از اینکه فیروزه در آخر ایجاد شود.

مصریان سنگ فیروزه را با عنوان سنگ حیات ممتاز و برجسته می شمارند تکه های قدیمی جواهری(فیروزه) وجود دارد که شامل  چهارتا دستبند است که بر روی دست مومیایی شده پادشاه (زر) پیدا شده است.او فرمانروای مصر بود در حدود ۵۵۰۰ قبل از میلاد در تبت فیروزه بسیار محترم شمرده می شود. سنگ فیروزه در برابر زندگی خود در حال حمل و نقل بوده است و به عنوان پول معاوضه می شده است و بهترین سنگی بوده است که از طلا بیشتر ارزش داشت.

برای مشاهده جواهرات فیروزه سایت زرسی روی لینک های زیر کلیک کنید:

انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه زنانه

دستبند فیروزه

نگین فیروزه



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 276

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آذر 1397 ساعت: 13:43

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف